Forfatter Emne: Links til handel, og anmeldelser af samme.  (Læst 6122 gange)

Palle

  • Gæst
Links til handel, og anmeldelser af samme.
« Dato: Juli 11, 2011, 23:14:16 »
Jeg havde fornylig pc-nedbrud, og som vanligt havde jeg ikke lavet ordentlig back-up. Hukommelsen fejler ikke noget endnu, men mange af mine links kunne jeg ikke
genfinde. Ingen problem tænkte jeg, de er nok her? Men nej, de er spredt ud over 3000 indlæg, og det er nærmest håbløst at lede efter dem.
Jeg vil på ingen måde klandre Frylund, han har en umulig opgave, da folk bare smider links ind, hvor det passer dem. Jeg selv er ikke for god.

Men jeg kunne godt tænke mig at starte en serie om steder, hvor man har handlet, om man har fået leveret varen, betaling og service osv. Altså en regulær anmeldelse
med evt. billede og kokkehuer eller stjerner, men under ingen omstændigheder efterfulgt af en masse bemærkninger som "det kan man få billigere her (link)".
Kun de der har handlet sammesteds eller lignende steder bør komme med indlæg.

Det er klart, at RDG-tools nok får mange positive anmeldelser, og det er kun godt. Men der er sikkert også steder, hvor folk bare ikke gider at handle mere, dem vil jeg gerne høre om.

Hvis jeg får taget mig sammen, laver jeg nok et par anmeldelser i løbet af et par dage; men andre må da gerne lægge ud.

Palle

  • Gæst
Sv: Links til handel, og anmeldelser af samme.
« Svar #1 Dato: Juli 11, 2011, 23:53:02 »
Måleinstrumenter ad libitum:
http://www.mw-import.de/
Det er mest til et projekt, der er lidt ude i fremtiden, men jeg har købt en indbygningsmikrometer og et måleur hos ovennævnte.
Priserne er rørende. Betalingen foregår pr. Swift, altså bankoverførsel, som jeg selv foretog hjemmefra, gebyr 20.-, skal banken gøre det, er det noget dyrere.
De accepterer ikke plastickort.
Fra jeg overførte, til jeg modtog pakken, gik der vist 8 dg.
Ur: 16,72€, skrue: 13,59€, porto: 10,50€, tysk moms: 7,75€, ialt: 48,56€.
Kaliteten af det modtagne, ser ud til at være OK. Der står ikke Made in Japan eller Swiss made, der er faktisk ingen, der vil indrømme, at de har lavet det.
Men jeg kan sagtens finde på at handle der en anden gang.

ksor

  • Gæst
Sv: Links til handel, og anmeldelser af samme.
« Svar #2 Dato: Juli 12, 2011, 09:36:25 »
Importas, Næstved hold jer langt fra ham - en krajler uden lige !

Jeg købte en "Rustfri dykpumpe" ved ham i efteråret - huset sprang FØRSTE gang jeg anvendte den i april - da det var over 6 md - skulle JEG bevise, at der var fejl i pumpen.

Se billeder her: http://kelds.weebly.com/planlagte.html lidt nede på siden.

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Links til handel, og anmeldelser af samme.
« Svar #3 Dato: Juli 12, 2011, 13:10:10 »
Der er jo tråden: http://forumfagteori.ef.dk/forum/index.php?topic=242.0
Se under Køb og Salg, sidste indlæg
(Det kunne være en god ide at låse det indlæg som det første i gruppen).

Palle

  • Gæst
Sv: Links til handel, og anmeldelser af samme.
« Svar #4 Dato: Juli 12, 2011, 13:36:17 »
Det er rigtigt, men er den ikke endt med at være et sted, hvor folk placerer links, uden at de har erfaringer fra handel på samme?
Jeg skal til at have skrevet en anmeldelse om en derfra nævnt, og den bliver ikke helt positiv, men heller ikke aldeles negativ.
Det var sådan set det jeg var ude efter.

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Links til handel, og anmeldelser af samme.
« Svar #5 Dato: Juli 13, 2011, 17:14:39 »
Det er rigtigt, men er den ikke endt med at være et sted, hvor folk placerer links, uden at de har erfaringer fra handel på samme?
Det er ikke mit indtryk. Jeg har sendt en enkelt forhandler eller to til Frylund, som derefter har lagt dem ind i listen.
Citér
Jeg skal til at have skrevet en anmeldelse om en derfra nævnt, og den bliver ikke helt positiv, men heller ikke aldeles negativ.
Det var sådan set det jeg var ude efter.
Jeg er lidt i tvivl om, hvor stor værdi anbefalinger har, når man ikke kender afsenderen.
Objektive kommentarer som "Meget stort udvalg", "Specielt til kuglelejer" osv. er fint, men "Jeg blev skidt behandlet" er jo ikke så meget værd uden at høre den anden sides opfattelse også.

Palle

  • Gæst
Sv: Links til handel, og anmeldelser af samme.
« Svar #6 Dato: Juli 13, 2011, 20:18:44 »
Nu er alle meninger vel subjektive, om det er forhandler eller kunde. Igennem tiden, kan jeg huske at der er blevet prøvekørt Mc/biler, som fik dumpekarakter,
hvorefter fabrikken sagde at de ikke længere ville lade nogen foretage prøvekørsler af deres produkter. Bladene sagde OK. Og så blev der ikke solgt flere af den
slags. Hvis der er tilstrækkeligt mange, der skriver en anmeldelse af et firma, som er overvejende positiv/negativ, så vil jeg da mene, at det subjektive skifter i
retning af det objektive, og et firma et eller andet sted uden for DK, vil næppe læse nogetsomhelst dansk.
Og det er nok meget smart at lade danske firmaer gennemlæse eventuel kritik. Vi kunne jo gå hen og blive en pressionsgruppe?

Palle

  • Gæst
Sv: Links til handel, og anmeldelser af samme.
« Svar #7 Dato: Juli 13, 2011, 21:03:00 »
Shims/mellemlæg.

http://www.chronos.ltd.uk/acatalog/Lathe_Turning_Tools.html

Jeg skulle for længe siden bruge noget mellemlæg, til at justere kilen på tværslæden (den er meget spidsvinklet og derfor skal der ikke meget til, før den stikker ud
bagved). Det er nogenlunde nemt at finde noget der ligner, også i DK, men som regel kun som bånd i bredder fra 10mm- 1/2", det er almindelig standard. Jeg skulle
bruge noget på 20mm, og jeg fandt noget brugbart hos chronos. Det er hårdtvalset stål i søgerbladskvalitet i plader 4" X 12", tykkelser 0,002"- 0,015".
Det var efter min mening en voldsom pris, men jeg skulle bruge det.
£ 35.76 inklusiv forsendelse og moms.
Stedet er vistnok RDGs konkurrent UK, og de går ligeledes meget i modeldampere og ure og den slags, men de er ret dyre i forsendelse uden for UK.
Pakken havde jeg i løbet af en lille uge.

Palle

  • Gæst
Sv: Links til handel, og anmeldelser af samme.
« Svar #8 Dato: Juli 13, 2011, 21:06:02 »
Og jeg glemte at skrive, at chronos accepterer VISA electron.
Betalingsmåde er da ret interessant!