Forfatter Emne: indkøb af materialer  (Læst 8481 gange)

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
indkøb af materialer
« Dato: Marts 20, 2016, 13:32:49 »
 hej allesammen, jeg hedder teddy og er ny i sttuen.
  mit spørgsmål gar på: jeg søger et firma hvor man som privatperson kan bestille materialer online og få det leveret.
  der må være en eller flere af jer der kender sådan et foretagende. jeg har sett flere amerikanske sider men det vil jo nok få fragt prisen til at overstige varen!
      hilsen teddy
teddy

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: indkøb af materialer
« Svar #1 Dato: Marts 21, 2016, 16:31:24 »
Alt afhængigt af hvad du skal bruge, så er det min erfaring at de fleste små og mellemstore maskinfabrikker er flinke til at lade os private lede brokkassen og kassen med afskærsstumper fra saven igennem efter brugbare stykker, og som oftest til en 50-100 kr til en stang basser 😀

Mvh

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: indkøb af materialer
« Svar #2 Dato: Marts 21, 2016, 23:08:02 »
Jeg har end 3-4 virksomheder i mit område, hvor jeg får det jeg skal bruge. Finder jeg det i brikkasen så er det somregel gratis. Og hvis det skal skæres af så er det kg. pris Messing 50 kr. kg Jern 5-10 kr. kg Eller hvad vi finder ud af
Men du skal hente det selv for de gider ikke at sende moget. Og det jeg betaler er altid uden om kontoret og går i kaffe kassen
Hans

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: indkøb af materialer
« Svar #3 Dato: Marts 22, 2016, 08:34:48 »
Jeg har lidt det samme problem i "udkantsdanmark" uden ret mange virksomheder. Man kan få næsten alt i afmålte stykker på Ebay, og jeg har haft held med noget aluminium og messing. Stål er tungt og koster kassen at få sendt - OG det er en forbandet ulempe ikke at vide hvad tingene hedder. ;D
Net2l.dkgør også lidt i alu, messing og nylon, han er en rigtig flink fyr.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Bachmann

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 16
Sv: indkøb af materialer
« Svar #4 Dato: Marts 22, 2016, 09:26:06 »
Hej Teddy
web butikken http://www.modelskibet.dk/ har meget forskelligt metal, plast, kulfiber m.m.

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: indkøb af materialer
« Svar #5 Dato: Marts 22, 2016, 14:48:17 »
tak for de gode råd.  men problemet er som tommy er inde på, plus at jeg ikke kører bil mere ( på grund af nedsat syn) , og at andre skal vente mens jeg finder og forhandler pris, så                  gider de ikke på forhånd. så jeg tror jeg vil afprøve bachmanns eksempel-
             venlig hilsen teddy
teddy

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: indkøb af materialer
« Svar #6 Dato: Marts 22, 2016, 15:29:53 »
Er der noget du skal bruge så skriv her så kan vi skaffe det og sende det til dig
Hans

SZIM

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 45
Sv: indkøb af materialer
« Svar #7 Dato: Marts 22, 2016, 16:37:04 »
Hej.

Har hørt om et firma i Kolding der hedder Uddeholm A/S Værktøjsstål, der skulle man kunne købe af skårende  stykker af forskelligt stål og få det tilsendt, de har en fin hjemmeside hvor man kan se de forskellige stål typer.

M.v.h.
SZIM.

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: indkøb af materialer
« Svar #8 Dato: Marts 27, 2016, 14:15:12 »
    hej jeg har været lidt fraværende på det sidste, undskyld.
 
  hans, det lyder som et godt tilbud. men inden at jeg lader ønskerne få frit løb. må jeg først lige høre; hvad længde varen leveres i. taler vi om 6meter eller kan det leveres i kortere som 3-2eller 1meter.
  mvh teddy
teddy

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: indkøb af materialer
« Svar #9 Dato: Marts 31, 2016, 22:43:01 »
Jeg tror at du kan få fra 10 cm og op til 6 m det bestemer du selv
Nogen ting som messing kober mm får man hvis i 2 m længde. Men det er sådan at hvis en virksom hed skal bruge nogen ståltyper så er der også nogen rester som ofte for den er affald og det er det man køber eller får, og det kan have alle mulig længder

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: indkøb af materialer
« Svar #10 Dato: April 12, 2016, 13:41:06 »
  hej . jeg forsøgte at sende dig en besked offline, men det lykkedes åbenbart ikke.  men det jeg skrev var: at det jeg står og skal bruge nu er et stykke 50x30 stangstål og et stykke 50x50 stangstål samt hvis der skulle være et stykke ø 40 alt sammen alm. konstruktionsstål.  længden er ikke afgørende bare 1/2til 1/1 m.
    mvh teddy
teddy