Forfatter Emne: Skråtskårne tandhjul  (Læst 8489 gange)

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: Skråtskårne tandhjul
« Svar #30 Dato: Juli 16, 2020, 13:16:05 »
Hvor for have alt det bøvl med skrotskåret tænder. Lav to nye hjul med lige tænder. Det skal kun trække en knastakset, hvor stempel slaget skal passe med ventil åbning, der behøver ikke at være skæve tænder. Hvis det ene har 50 tænder så skal det andet have 25 tænder, så går det hele af sig selv med udregninger og dele hoved og modul fræser. Det lille kan laves af alu. eller messing og det store kunne laves af fiber. Det har noget med støj at gøre. Når jeg tænker på en Volvo B 18 motor der sad et stålhjul og et fiber hjul De holt omkring 150,000 km. Så kunne man hører at de begyndte ar rasle så var det tid at få dem skiftet :)

Hans. mener du virkelig at det er lettere at lave 2 nye tandhjul med 1 nyt nav, istedet for et nyt nav :o

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Skråtskårne tandhjul
« Svar #31 Dato: Juli 16, 2020, 14:45:00 »
Du giver mig noget at tænke over, så svaret er ja og nej. Et nyt nav skal sidde godt fast og skal presses i. Det gamle hjul har 4 store huller og tåler ikke nogen stor pres uden at det knækker. Hvis man laver et nyt hjul uden de holler så tåler det meget mere, så mit svar er ja. Hvis man kan få de rigtig materialer, man kunne også lave de to hjul i ALU så er det løst

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: Skråtskårne tandhjul
« Svar #32 Dato: Juli 16, 2020, 16:50:53 »
Du giver mig noget at tænke over, så svaret er ja og nej. Et nyt nav skal sidde godt fast og skal presses i. Det gamle hjul har 4 store huller og tåler ikke nogen stor pres uden at det knækker. Hvis man laver et nyt hjul uden de holler så tåler det meget mere, så mit svar er ja. Hvis man kan få de rigtig materialer, man kunne også lave de to hjul i ALU så er det løst

Hans du er i mindretal 2 mod 1 , materialet er formodenlig fiber fra Elektro Isola i Vejle , RH kommer med en løsning som jeg selv ville lave det.Jeg tror absolut ikke alu vil kunne holde  ret længe.Men nu skal vi ikke tærske mere langhalm på det, Claus kan jo selv vælge hvilken løsning han vælger. Men en god debat er jo altid godt. :)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Skråtskårne tandhjul
« Svar #33 Dato: Juli 17, 2020, 01:47:16 »
Det at være i Mindretal er ikke noget nyt, det har jeg været i 42 år. Jeg har en stemme og konen har 5, Hun siger at det er en aftale med Præsten, og det står i ægteskabs kontrakten. Men Ræven er snu og har flere udgange fra sin hule.
Hvis jeg foreslår om køb af en ny sofa, så er svaret NEJ ? Men så er det om bare at vente. En uge eller 14 dage, så får hun vent og drejet at denne sofa er hendes ide. Og så behøver jeg ikke at sige mere andet end at køre den gamle til genbrug [th]

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Skråtskårne tandhjul
« Svar #34 Dato: Juli 17, 2020, 14:13:03 »
Det at være i Mindretal er ikke noget nyt, det har jeg været i 42 år. Jeg har en stemme og konen har 5, Hun siger at det er en aftale med Præsten, og det står i ægteskabs kontrakten. Men Ræven er snu og har flere udgange fra sin hule.
Hvis jeg foreslår om køb af en ny sofa, så er svaret NEJ ? Men så er det om bare at vente. En uge eller 14 dage, så får hun vent og drejet at denne sofa er hendes ide. Og så behøver jeg ikke at sige mere andet end at køre den gamle til genbrug [th]

😂

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Skråtskårne tandhjul
« Svar #35 Dato: Juli 17, 2020, 21:40:27 »
Det at være i Mindretal er ikke noget nyt, det har jeg været i 42 år. Jeg har en stemme og konen har 5, Hun siger at det er en aftale med Præsten, og det står i ægteskabs kontrakten. Men Ræven er snu og har flere udgange fra sin hule.
Hvis jeg foreslår om køb af en ny sofa, så er svaret NEJ ? Men så er det om bare at vente. En uge eller 14 dage, så får hun vent og drejet at denne sofa er hendes ide. Og så behøver jeg ikke at sige mere andet end at køre den gamle til genbrug [th]

Hans hvis det kan være en trøst, så runder jeg i næste uge, også 42 år, sammen med min madamme  ;D
Husk altid at skille tingene ad.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Skråtskårne tandhjul
« Svar #36 Dato: Juli 18, 2020, 21:51:59 »
Det at være i Mindretal er ikke noget nyt, det har jeg været i 42 år. Jeg har en stemme og konen har 5, Hun siger at det er en aftale med Præsten, og det står i ægteskabs kontrakten. Men Ræven er snu og har flere udgange fra sin hule.
Hvis jeg foreslår om køb af en ny sofa, så er svaret NEJ ? Men så er det om bare at vente. En uge eller 14 dage, så får hun vent og drejet at denne sofa er hendes ide. Og så behøver jeg ikke at sige mere andet end at køre den gamle til genbrug [th]

Hans hvis det kan være en trøst, så runder jeg i næste uge, også 42 år, sammen med min madamme  ;D

40 år i dag faktisk - og nej! Jeg havde IKKE glemt det. ;D 8)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.