Forfatter Emne: Toolfix hurtigskift, sideholdere  (Læst 4416 gange)

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Toolfix hurtigskift, sideholdere
« Dato: August 30, 2018, 20:27:13 »
Toolfix sideholdere købes

Model str 1-2


Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Toolfix hurtigskift, sideholdere
« Svar #1 Dato: September 01, 2018, 02:01:42 »
Jeg har 10 stk. men de er ikke til salg. Jeg tror at de er svære at finde som brugt. Prøv de forskelig masikin auktioner der kan man nogen gange være heldig . Ellers kan du tage en rundringning til de forskelig masikin handler. Der er noget som hedder Bo maskiner og mange flere
En ny koster hvis 1800 kr.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Toolfix hurtigskift, sideholdere
« Svar #2 Dato: September 01, 2018, 10:36:18 »
Jeg har også selv 9 stk til min anden drejebænk, men de passer ikke på.

Kender godt til priserne på Toolfix, og til privat er det lige i overkanten synes jeg.
Men har længe kigget efter dem på nettet, men synes selv at godt brugte holdere er prissat for højt.

Der ender nok med at jeg køber et helt nyt system.
Måske det fra paulimot.de, som er en kopi af multifix, der kan jeg få et passende sæt, til 32mm skaft, med 4 holdere for 2700kr.
« Senest Redigeret: September 01, 2018, 10:40:36 af RH »

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Toolfix hurtigskift, sideholdere
« Svar #3 Dato: September 01, 2018, 11:38:43 »
Ja ofte er løse holdere jo i den dyre ende, og vil man gerne have end 7-8 stykker løber det jo hurtigt op.
Har du overvejet at lave nogle selv, du kan jo bare lave den i almindelig stål, det har så den fordel du kan lave til 32 mm stål også, hvis du laver en højere holder. (og der er plads nedenud på centerblokken)

Jeg lavede selv til min Dixon holder, og har 30+ holdere, det er lidt vanedannende med mange holdere, eks har jeg 3 ens sidestål i holdere, en med 0,4 mm , og en med 0,8 mm platteradius, samt en med platte til aluminium, plast, og messing.

Der er kommen lidt flere til, efter tråden her  ;D
http://frylundsmaskinforum.dk/fagteori/index.php?topic=1516.0
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Toolfix hurtigskift, sideholdere
« Svar #4 Dato: September 01, 2018, 17:24:59 »
Ja det er rigtigt Jens.
Til den der kina multifix koster en holder ~550kr.  Dét løber hurtigt op.
Men kan godt klare mig med 5~6 holdere.  Men jo flere jo bedre, som du selv siger.

Jeg havde også tænkt på at lave nogle holdere selv. Her er Toolfix'en jo ret nem at lave selv.

Det er en skam man ikke kender en der har en edm maskine. Så kunne de lige skære sådan et par
(Har set en der lavede holdere til multifix på edm, det så rigtig godt ud)