Forfatter Emne: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse  (Læst 11181 gange)

0005

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 168
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #30 Dato: Marts 14, 2019, 16:43:54 »
TypeB
Per Bærentzen mobil 20760753

Leif

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #31 Dato: Marts 14, 2019, 17:59:14 »
Det hurtigskift du viser er jeg næsten sikker på er et BR-BP Italy Style, V sporene har samme afstand, de andre mål afviger ganske lidt.
Det ligner dem Konkursmaskiner sælger, og pap kassen er magen til den mine blev leveret i.

Mvh. Leif

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #32 Dato: Marts 14, 2019, 22:02:56 »
Som jeg har skrevet før så har jeg taget målet i de to vinkelspor , og på min er det 100mm det er så en RAPIDIO typ B men jeg har fundet ud af at en forhandler her i Danmark er Tool Span Møllehaven 14 4040 JYLLINGE telf56636655

Jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad type min er ::) :(Det hverken en T2 eller T3 .. Min har målene 91,5 mm center til center V spor..Men fuck det, så laver jeg dem sgu bare selv..Lavede lige en mere i går og det gik endnu nemmere, finder på nemmere måder og gribe det hele an på 8)

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #33 Dato: Marts 14, 2019, 22:08:40 »
Spsmed: Når nu RH skriver som han gør :) og du selv tidligere var i tvivl om værktøjskvalitet, hvilken kvalitet svalehalefræser brugte du så [quest]

Jeg har smadret både den ene og anden slags >:( Masser af køling men jeg kan selvfølgelig ikke garantere for tilspændingshastigheden med håndkraft.


He he man kan ikke vinde hver gang Tommy..Jeg ødelagde også lige et stykke værktøj i går - T spor værktøj - (godt jeg købte 2 ved en fejl [th]) fordi jeg pressede den lige rigeligt, blev for karl smart og det betalte jeg prisen for, igen jeg lærer noget hele tiden, så det fint nok

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #34 Dato: Marts 14, 2019, 22:10:38 »
Det ser godt ud  [th]
Så må du have gang i en serieproduktion  ;D

Tak for det :)Er så småt igang [th] 8) Jens hvad omdrejninger kørte du med din T spor fræser...?

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #35 Dato: Marts 14, 2019, 22:11:34 »
Ja den blev ikke helt tosset
Sådan en hss fræser, der tager du bare fuld spån, og så godt med kølevand på. Tilspænding skal selvfølgelig passe

Og det er aldrig dumt at have nogle streger at køre efter og slet ikke i starten/nybegynder

Mvh
[/qu
« Senest Redigeret: Marts 14, 2019, 22:21:10 af Spsmed »

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #36 Dato: Marts 14, 2019, 22:17:51 »
Ja den blev ikke helt tosset
Sådan en hss fræser, der tager du bare fuld spån, og så godt med kølevand på. Tilspænding skal selvfølgelig passe

Og det er aldrig dumt at have nogle streger at køre efter og slet ikke i starten/nybegynder

Mvh

Nej det blev ikke så ringe endda, jeg troede helt ærligt ikke jeg kunne lave dem på den måde, fræse ved hjælp af ridse streger, men det lykkede heldigvis, og nr. 2 jeg fræsede i går blev endnu mere præsis, så det bare forsætte i samme dur 8) Jeg skal ha købt mig noget mere kølevand, min Ø20 slet endefræser er ikke så skarp mere...Kan det betale sig og få den slebet, og hvem kan gøre det til overkommelig pris..?

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #37 Dato: Marts 14, 2019, 22:19:56 »
Der hvor du er kommet til at tage lidt for meget, det lille hjørne. Kan du lige give en klat co2  og der efter en fin slet fil så det er i plan, så kan det ikke ses


Tanken har også strejfet mig Hans, så det gør jeg nok engang, har en fin Kemppi Mig svejser der nemt kan ordne det 8)

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #38 Dato: Marts 14, 2019, 22:32:20 »
Det ser godt ud  [th]
Så må du have gang i en serieproduktion  ;D

Tak for det :)Er så småt igang [th] 8) Jens hvad omdrejninger kørte du med din T spor fræser...?
Jeg kan ikke huske hvilke o/m jeg kørte, jeg har trinløs hatighed på fræseren, så ofte stiller jeg bare hastigheden til det ser/lyder fornuftigt, men jeg kørte god med vand på.

Jeg brugte en 45gr skivefræser til sporene, som jeg fræsede i en opspænding, jeg havde lavet en mellemring med den helt nøjagtige afstand, så ved at flytte den, og forskyde fræseren på den måde, blev afstanden helt præcis.
« Senest Redigeret: Marts 14, 2019, 22:36:43 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #39 Dato: Marts 14, 2019, 23:10:00 »
Hvor kan man købe sådan en V spors fræseskive henne  [quest] jeg har ledt og ledt og kan kun finde skiver til og lave gear med :o

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #40 Dato: Marts 15, 2019, 00:14:43 »
Prøv at send en mail til net2l, mener han havde nogle engang.
Det hedder for øvrigt vist en prismefræser..
Husk altid at skille tingene ad.

Kidde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 96
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #41 Dato: Marts 15, 2019, 10:34:21 »
“A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.”

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #42 Dato: Marts 16, 2019, 15:09:15 »
Prøv at send en mail til net2l, mener han havde nogle engang.
Det hedder for øvrigt vist en prismefræser..

Har før sendt mail til den webshop han gider ikke svare tilbage 🙄🙄

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #43 Dato: Marts 16, 2019, 16:31:03 »
Steen svarer normalt tilbage inden for 1~3 timer.

Blot til info

krudt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 147
Sv: Hurtigskiftstålholder type bestemmelse
« Svar #44 Dato: Marts 16, 2019, 16:50:07 »
Kan det passe at Steen har haft hacker besøg på sin hjemmeside??
Jørgen
Jørgen Neess