Forfatter Emne: XSy-AT1 frekvensomformer - Error 1 -Har I prøvet det?  (Læst 7543 gange)

Badaka

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
XSy-AT1 frekvensomformer - Error 1 -Har I prøvet det?
« Dato: Oktober 12, 2019, 14:32:28 »
Ohøj på forummet! Dette er mit først indlæg.

jeg bruger en lille frekvensomformer af kinøjserherkomst ved navn XSY-AT1
https://www.banggood.com/Minleaf-AT1-2200X-2_2KW-220V-PWM-Control-Inverter-1Phase-Input-3Phase-Out-Inverter-Variable-Frequency-Inverter-p-1282676.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN

Den har med stor fornøjelse trukket en 0,75kw VEM på min stærkt modificerede VM180'er drejebænk, lige indtil i går aftes.

Mens jeg skar et gevind ved ca. 12-14hz stoppede den og gav "ERR 1". Jævnfør manualen er dette overload eller kortslutning.
Jeg kan simpelthen ikke resette selve fejlen i inverteren. Jeg har holdt reset/stop knappen inde i over 60sek samt mange andre kombinationer, men jeg kan ikke få den til at gå væk fra denne fejl.
Jeg har pillet motoren fra, for at se om fejlen skyldtes denne, men dette var ikke tilfældet.

Har jeg brændt inverteren af? Eller har jeg bare ikke magtet at resette fejlen ordentligt? (Manualen foreskriver ikke hvoran man resetter, den viser kun knappens placering :o)

badaka


jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: XSy-AT1 frekvensomformer - Error 1 -Har I prøvet det?
« Svar #1 Dato: Oktober 12, 2019, 14:57:41 »
hej og velkommen til :)

Kender desværre ikke din frekvensomformer..

Har du prøvet at afbryde forsyningsspændingen i en times tid ?

På min Danfoss, skal to knapper holdes inde, og så skal man tænde for forsyningsspændingen, så laver man et master reset.
Måske du skal lave lignende "ulogiske ting" ?

Har du en manual ?
Husk altid at skille tingene ad.

Badaka

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
Sv: XSy-AT1 frekvensomformer - Error 1 -Har I prøvet det?
« Svar #2 Dato: Oktober 12, 2019, 15:03:45 »
Hej Jens og tak for svar.

ja der er en manual med til den, men den skriver intet om resettet - super logisk:-)

Jeg tænker også at det må være en eller anden kombination som er nødvendig. Jeg har ladet den være slukket hele natten i håb om at det hjalp, men det virkede ikke:-(

Går lige ud og prøver den med spændingen.



Badaka

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
Sv: XSy-AT1 frekvensomformer - Error 1 -Har I prøvet det?
« Svar #3 Dato: Oktober 13, 2019, 08:02:09 »
Det hjalp ikke:-(

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: XSy-AT1 frekvensomformer - Error 1 -Har I prøvet det?
« Svar #4 Dato: Oktober 13, 2019, 09:26:40 »
Prøvede og Google lidt på det, og fandt et vistnok Italiensk fora, så google translatede det  :D
https://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=it&u=https://www.plcforum.it/f/topic/243377-reset-inverter-xsy-at1/&prev=search
og i tråden henvise til anden tråd med manualen.

Det jeg fik forståelsen af, at for at resette skal du til parameter P77, og indtaste 54321 og trykke ok.

Så har du ikke forsøgt med det, er det da nok værd at afprøve...
Husk altid at skille tingene ad.

Badaka

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
Sv: XSy-AT1 frekvensomformer - Error 1 -Har I prøvet det?
« Svar #5 Dato: Oktober 13, 2019, 12:13:57 »
Jeg fandt selvsamme forum og prøvede dette samme, men lige lidt virker det.

Når jeg trykker "RUN" så klikker den inde i elektronikken og siger "ERR 1". Trykker man stop og trykker RUN igen, så klikker den videre.


Jeg har en skummel mistanke om at den er brændt af.

Har lavet en video af det :

       

           
       


« Senest Redigeret: Oktober 13, 2019, 12:27:59 af Badaka »

Badaka

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
Sv: XSy-AT1 frekvensomformer - Error 1 -Har I prøvet det?
« Svar #6 Dato: Oktober 13, 2019, 21:06:24 »
Nu har jeg bestilt en ny.

En Huanyang fra Tyskland til 888kr inkl forsendelse. Den kan jeg læse at mange har gode erfaringer med.