Forfatter Emne: Deckel FP1  (Læst 7135 gange)

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Deckel FP1
« Svar #15 Dato: Februar 21, 2019, 22:16:54 »
NÅ NÅ NÅ....Borespindel......Gad jeg også godt...En Maho til salg på dba .....Fantastisk maskine, kører super mener min makker....Men prisen --- WOW....Men som  en hvis Kim Larsen skrev eller sagde: Drømme er med til at holde os i live.............Savner ham vildt meget....Mvh

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Deckel FP1
« Svar #16 Dato: Februar 21, 2019, 23:03:08 »
NÅ NÅ NÅ....Borespindel......Gad jeg også godt...En Maho til salg på dba .....Fantastisk maskine, kører super mener min makker....Men prisen --- WOW....Men som  en hvis Kim Larsen skrev eller sagde: Drømme er med til at holde os i live.............Savner ham vildt meget....Mvh

Er det ikke en af de to Maho maskiner på G&G du mener [quest] En af dem vil bytte med en MC, så du skruer da bare lige en fin Harley sammen til ham, så er den ged barberet. 8)

Jeg tror hellere, jeg vil beholde min bore-fræsemaskine end skifte til noget uden borespindel.

Ja, men både musikken OG drømmene lever jo videre i bedste velgående. :D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Deckel FP1
« Svar #17 Dato: Marts 20, 2019, 12:23:17 »
OG så kom der en Pedersen med borespindel - og oven i købet motoriseret bom, så vidt jeg kan se [quest]

Desværre som så meget andet ALT for stor til den plads jeg har. >:(

https://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-og-arbejdsredskaber/fraeser/annonce/billeder/43471788-pedersen
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Deckel FP1
« Svar #18 Dato: Marts 20, 2019, 19:43:28 »
Du kan nemt have sådan en lille vpu'er stående Tommy

Vi får snart en på jobbet. Fra en anden afdeling. Og den er faktisk ikke så stor som man tror.

Men fin fræser, med vertikal og horisontal spindel

Dog er 25.000kr liiige i  overkanten med defekt digital.
Omvendt tager bo's maskiner 65.000 for en vpu200

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Deckel FP1
« Svar #19 Dato: Marts 20, 2019, 21:45:57 »
Ja Ja tommy, bare lige skrue en HD sammen....Hvis bare det var så nemt og billigt... :) Men ja har godt set de fræsere og de er godt nok fine...Tror nu nok jeg mest hælder til den maho mh 800 på g&g....Havde man da bare pladsen og pengene.... [th]

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Deckel FP1
« Svar #20 Dato: Marts 20, 2019, 23:56:02 »
ja ja Tommy, hvis det er pladsen der er problemet, så er der da andre muligheder  ;)
https://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-og-arbejdsredskaber/fraeser/annonce/43330029-maskin-fraeser
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Deckel FP1
« Svar #21 Dato: Marts 21, 2019, 07:57:23 »
Du kan nemt have sådan en lille vpu'er stående Tommy

Vi får snart en på jobbet. Fra en anden afdeling. Og den er faktisk ikke så stor som man tror.

Men fin fræser, med vertikal og horisontal spindel

Dog er 25.000kr liiige i  overkanten med defekt digital.
Omvendt tager bo's maskiner 65.000 for en vpu200

Den er nok lidt højt sat, men det er jo (desværre) heller ikke en alm VPU 1

jo jo, hvis jeg laver hul i væggen bag den, så bom-motoren kan stikke gennem hækken over på naboens terrasse, så kan den da nok stå i værkstedet. - Jeg kan så bare ikke være der samtidig. ;D

Citat fra: Villy
Ja Ja tommy, bare lige skrue en HD sammen....Hvis bare det var så nemt og billigt... :) Men ja har godt set de fræsere og de er godt nok fine...Tror nu nok jeg mest hælder til den maho mh 800 på g&g....Havde man da bare pladsen og pengene.... [th]

Ja plads og penge er noget skrammel, når man mangler begge dele. ;D

Det er nu ikke fordi jeg er særlig vild med en Pedersen, men nu var der lige en med borespindel. - der så desværre fylder som et parcelhus. :o
"Din" Maho var da helt sikkert en helt anden super maskine. Den har så den fejl, at den BÅDE fylder og koster som et parcelhus. ;D  Den er nu også langt, langt over mit behov.

Citat fra: Neubert
ja ja Tommy, hvis det er pladsen der er problemet, så er der da andre muligheder  ;)
https://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-og-arbejdsredskaber/fraeser/annonce/43330029-maskin-fraeser

He He. Jeg har skam set den ;) men jeg har allerede en gammel HJ stående, som inde under gammelt fedt og skidt viste sig at trænge til en større renovering end beregnet. - Faktisk MEGET større, ::) og den var blevet skrottet, hvis ikke det var fordi jeg har kassevis af tilbehør til den. Men jeg tror, at jeg afstår fra mere i den kategori. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Deckel FP1
« Svar #22 Dato: Marts 21, 2019, 08:40:29 »
Er det godtnok SÅ galt med din HJ  [quest] :o
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Deckel FP1
« Svar #23 Dato: Marts 21, 2019, 11:13:53 »
Er det godtnok SÅ galt med din HJ  [quest] :o

Skal vi ikke nøjes med at konstatere, at den var et af de impulskøb, som man bliver klogere af - men absolut ikke rigere. ;D ;D ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Deckel FP1
« Svar #24 Dato: Marts 21, 2019, 12:12:57 »
Er det godtnok SÅ galt med din HJ  [quest] :o

Skal vi ikke nøjes med at konstatere, at den var et af de impulskøb, som man bliver klogere af - men absolut ikke rigere. ;D ;D ;D

ah okay, ja det har vi vist alle prøvet en gang ellker to  ;)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.