Forfatter Emne: Rengøring  (Læst 4625 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Rengøring
« Dato: December 14, 2018, 00:46:24 »
Når jeg gør mine maskiner rene, sådan lidt ud over det sædvanlig. Så bruger jeg en klud og en spand vand med lidt Ajax i. Syntes bare ikke at det er godt nok til at få fedt og olie af de malede flader. Det Ajax er nok blevet så miljørigtig så man kan bruge det på sine havregryn om morgen.
Er der nogen som kender et produkt som er beder, og beder kan opløse olie og fedt, uden at man skal til at bruge petroleum, men noget som kan hældes i vand.
Ps nu håber jeg ikke at Tommy julen ødelagt ]jul[

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Rengøring
« Svar #1 Dato: December 14, 2018, 01:39:10 »
Når jeg gør mine maskiner rene, sådan lidt ud over det sædvanlig. Så bruger jeg en klud og en spand vand med lidt Ajax i. Syntes bare ikke at det er godt nok til at få fedt og olie af de malede flader. Det Ajax er nok blevet så miljørigtig så man kan bruge det på sine havregryn om morgen.
Er der nogen som kender et produkt som er beder, og beder kan opløse olie og fedt, uden at man skal til at bruge petroleum, men noget som kan hældes i vand.
Ps nu håber jeg ikke at Tommy julen ødelagt ]jul[

 ;D ;D ;D Det er et hårdt og langsommeligt slid at nå op på din standard Hans, men jeg er en tålmodig sjæl, så det får nu ikke lov at ødelægge julehyggen. ;)

Hvad med lak eller fælg rens til bilen eller måske motorvask. Alle tre ting er beregnet til beregnet til genstridigt skidt.

Men hvad er der galt med petroleum [quest]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Rengøring
« Svar #2 Dato: December 14, 2018, 08:16:01 »
De to hér fra KJV får gammel olie og skæreolie til at løbe af, af sig selv.

Det er NSF godkendt. Altså kan bruges i fødevare industrien.
Koster ca 70kr pr bøtte, og rækker langt.


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Rengøring
« Svar #3 Dato: December 14, 2018, 08:24:53 »
Det er et par halvdårlige 'gamle' billeder.
Men man kan godt fornemme Bridgeport'en før og efter.
Før var den helt mat og beskidt af et gammelt lag skæreolie.

Cb100 fjernede den meget nemt

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: Rengøring
« Svar #4 Dato: December 14, 2018, 11:38:35 »
Jeg bruger dette her http://renee.dk/grundrens-auto-transport/turbo-rens-1-l det virker rigtigt godt, dog er det en god ide med et par handsker når man bruger det
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Rengøring
« Svar #5 Dato: December 14, 2018, 12:34:02 »
Tommy jeg er glad for at jeg ikke ødelægger dit julehumør. Du er et godt menneske. Petroleum fejler ikke noget, det opløser alt. Også ægteskaber, sidst jeg brugte det, blev jeg nægte adgang til soveværelset i en hel uge >:(
Jeg har nu bestilt CB 100 ved Sanistål
Og vil sige tak for svar og en god jul til alle.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Rengøring
« Svar #6 Dato: December 14, 2018, 12:38:23 »
Til RH Jeg kan se at det virker godt. Det har fjernet både sprøjteflaske og spåner

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Rengøring
« Svar #7 Dato: December 15, 2018, 00:46:27 »
Ja tak. Det er ganske effektivt.
Både spåner og ragelse forsvinder



Den anden på billedet er også ret god. Men de har begge noget de er gode til, og noget de er knap så gode til.

Håber du bliver tilfreds.

Og god jul til dig (jer) også