Debat Forum > Mit værksted

Så gik det galt igen, ny maskinskruestik.

(1/5) > >>

jens:
Fandt denne maskinskruestik på DBA, og kunne ikke modstå fristelsen, da selv jeg som jyde synes den var billig  ;D
Kæberne er 150 mm brede, og den kan gabe over 200 mm.

Den har kun et par småskader på den faste kæbe, ellers er den helt perfekt, vangerne er hærdede, eneste skavank var en tvær stift, samt hullet den sad i som var lidt oval, det er klumpen med spindlen den sidder i, stiften var ø 15 mm og hullet slidt/klemt ca 3/10 mm ovalt, så spændte "klumpen" op i kloplanet, og fik den rettet ind på elle leder og kanter, og udborede hullet , lod 3/100 mm, stå som jeg tog med en indstilling rival, da overfladen ikke var imponerende, da jeg ikke kunne kære ret stærkt, men efter en tur med rivalen blev den rigtig flot, fræste af en ø 16 mm stift så den fik de rigtige flader.
Så nu fungere den perfekt, og det virker som om den spænder rimelig hårdt.

Er der nogen der kan genkende type eller fabrikat, der står kun et hånd indgraveret nummer under.

jens:

--- Citat fra: jens efter Juli 27, 2018, 23:13:59 ---Fandt denne maskinskruestik på DBA, og kunne ikke modstå fristelsen, da selv jeg som jyde synes den var billig  ;D
Kæberne er 150 mm brede, og den kan gabe over 200 mm.

Den har kun et par småskader på den faste kæbe, ellers er den helt perfekt, vangerne er hærdede, eneste skavank var en tvær stift, samt hullet den sad i som var lidt oval, det er klumpen med spindlen den sidder i, stiften var ø 15 mm og hullet slidt/klemt ca 3/10 mm ovalt, så spændte "klumpen" op i kloplanet, og fik den rettet ind på elle leder og kanter, og udborede hullet til lige knap ø 16 m , lod 3/100 dele stå som jeg tog med en indstilling rival, da overfladen ikke var imponerende, da jeg ikke kunne kære ret stærkt, men efter en tur med rivalen blev den rigtig flot, fræste af en ø 16 mm stift så den fik de rigtige flader.
Så nu fungere den perfekt, og det virker som om den spænder rimelig hårdt.

Er der nogen der kan genkende type eller fabrikat, der står kun et hånd indgraveret nummer under.

--- Afslutning på citat ---

Neubert:
den kunne ganske godt ligne en model man lavede på teknisk skole som maskinarbejder.
Jeg har en liggende der ligner en del som en kammerat har lavet der  :)

jens:
Var de også med hærdede og slebne vanger ?

RH:
Den ser fin ud Jens. Og især til dén forærings pris

Jeg er dog ret sikker på den ikke er hjemmelavet.  Men skal ikke kunne sige det med sikkerhed.
Mange fabrikater laver modeller som ligner dén på en pris.

Jeg har selv nogle fra Bison, og på arbejdet nogle fra diesella, og et italiensk mærke jeg ikke kan huske navnet på.

Og ja, de spænder normalt ret hårdt

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version