Forfatter Emne: Powerspeed på Optimum BF 20 Optimill fræser  (Læst 4379 gange)

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Powerspeed på Optimum BF 20 Optimill fræser
« Dato: Januar 15, 2019, 18:03:47 »
Hej alle maskinarbejder interesseret 😀Sidste år købte jeg mig en Kina metal fræse maskine Optimum BF 20 og er efterhånden blevet træt af og dreje i X akse håndtaget på krydsbordet og vil nu gerne har monteret en powerfeed på maskinen.. Men jeg har svært ved og finde den originale powerfeed til modellen..jeg ved den findes men dælme ikke til og opdrive nogen steder.. Jeg ved Holzmann's tilsyneladende tilsvarende fræser har en powerfeed til salg på ebay i Tyskland til Ca. 2800 kr.. Ved nogen. Herinde/har erfaring om den passer på en Optimum BF 20 fræser?.. Eller der findes en anden løsning så jeg kan få tilspænding på min fræse maskine?.. På forhånd tak 😊

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: Powerspeed på Optimum BF 20 Optimill fræser
« Svar #1 Dato: Januar 20, 2019, 10:01:37 »
    jeg kender ikke din fræser, men den ligner lidt en SIEG. derfor vil jeg foreslå at du kigger hos paulimot.de  .Han har en del til SIEG om de passer til din ved jeg ikke. ellers er der jo mange på ebay og hos RDG. 


     hilsen teddy
teddy

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Sv: Powerspeed på Optimum BF 20 Optimill fræser
« Svar #2 Dato: Januar 21, 2019, 10:40:20 »
Hej.. Tak for svar jeg vil prøve den tyske hjemmeside du gav mig, og håbe på jeg kan forstå de tyske tekniskebebetegnelser, på Ebay kan jeg ikke finde noget som helst der passer direkte på min fræser til min store overraskelse, da Optinum skulle være én af de bedre kineser maskiner...SIEG er noget anderledes opbygget end Optinum, men ligner mere Weiss og Bernado….

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Powerspeed på Optimum BF 20 Optimill fræser
« Svar #3 Dato: Januar 21, 2019, 16:41:21 »

Du kunne prøve at kontakte Bo: http://www.bnmaskiner.dk/

Han sælger i hvert fald Optimum maskiner med powerfeed, og er rigtig hjælpsom.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.