Forfatter Emne: SR80  (Læst 16120 gange)

mriisj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 19
Sv: SR80
« Svar #45 Dato: Oktober 09, 2019, 13:26:26 »
OK her er et par billeder :)
SR80
Proxxon 500

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: SR80
« Svar #46 Dato: Oktober 09, 2019, 13:45:11 »
Superfint lille sæt [th]
Var det mig, blev der slebet af bunden på de platteholdere, som ikke kan være der. :)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: SR80
« Svar #47 Dato: Oktober 09, 2019, 13:51:28 »
Tror måske det blot er navnet på grebet der står der lidt utydeligt.
Det ligner ikke det originale greb, men mere et standard som nedenstående :


https://www.klee.dk/produkter/greb,-maskin-,-din-normdele/e-g-spaendegreb/e-g-indst.-spaendegreb-i-metal/

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: SR80
« Svar #48 Dato: Oktober 11, 2019, 17:51:00 »
Hej Tommy.
Jeg kan tælle 5 stålholdere på "stumpemarked" billedet
Læs hodjasblog.one på Nettet

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: SR80
« Svar #49 Dato: Oktober 11, 2019, 18:11:16 »
Hej Tommy.
Jeg kan tælle 5 stålholdere på "stumpemarked" billedet

Jeg har fået øje på dem Jens - da jeg blev lidt vågen. ;)

Desværre er de for små, og jeg tror også RH har lagt billet ind på dem, hvis de skal skifte ejer.

Mit fine "nye" 111 sæt virker fantastisk. ;) Og jeg har aldrig før prøvet at blive presset NED i pris af en sælger. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: SR80
« Svar #50 Dato: Oktober 13, 2019, 21:23:49 »
Så fik jeg endelig tid til at måle klodsen.
Dog glemte jeg at måle afstanden mellem de 2 huller som spænder den fast (kan nemt måles på maskinen)

Nederst på tegningen, der hvor de 27 står. Det er 27mm, - 2 flader som der skal fræses ind i klodsen for at boltene til fastspænding kan dreje rundt.

Jeg er selv meget ophængt, både på mit arbejde, men også i mit lille værksted hjemme.
Så har desværre ikke tid de næste par uger
Så hvis der er en anden der har mulighed for at hjælpe med at lave en, ville det jo være super.


Mvh RH

mriisj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 19
Sv: SR80
« Svar #51 Dato: Oktober 14, 2019, 22:51:08 »
Tusind tak for hjælpen Rasmus, jeg sad lige og lejede med tegneprogrammet og prøvede at lave en teknisk tegning ud fra din håndskitse, jeg ser om der er en der kan hjælpe med at dreje dimsen :)
SR80
Proxxon 500

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: SR80
« Svar #52 Dato: Oktober 15, 2019, 00:08:22 »

Hvis du vil "holde det inden for rækkerne", kunne du evt. kontakte bo (BoN) herindefra. Han er en gudsbenådet maskinarbejder, og laver mange af den slags småopgaver for en symbolsk betaling.
Han har bl.a. hjulpet mig- fordi det ikke er så nemt at fræse i sig egen fræser ;D og det var superarbejde.
Han er ikke så tit logget på, og eg ved egentlig ikke, om du kan se hans mail i profilen, ellers send mig en PB, jeg har også tlf. nummeret.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

mriisj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 19
Sv: SR80
« Svar #53 Dato: Oktober 16, 2019, 23:34:46 »
Tak for info Tommy, jeg har allerede en i gang med projektet :) så må jeg se om det er OK ellers vil jeg prøve Bo.
Jeg skal nok uploade billeder osv. når projektet kommer i mål :)
SR80
Proxxon 500

mriisj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 19
Sv: SR80
« Svar #54 Dato: Oktober 19, 2019, 15:25:12 »
Så er der kommet nye varer, alle de nye stål, platter og stålholdere fra Paulimot er kommet, jeg får afstands dimsen i næste uge og frekvensomformeren er også kommet :)
SR80
Proxxon 500

mriisj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 19
Sv: SR80
« Svar #55 Dato: November 12, 2019, 18:31:35 »
Så er den gamle SR80 kommet til værdighed igen, jeg har endelig fået monteret den nye værktøjsholder og med helt nye stål og platter er det jo en sand fornøjelse at lave noget mekanik, jeg kan næsten ikke få smilet af ansigtet :)

Jeg overvejer nu om jeg skal prøve at få systemet til at passe på forløberen, jeg skal nok fortælle om resultatet hvis det kan lade sig gøre.
SR80
Proxxon 500

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: SR80
« Svar #56 Dato: November 12, 2019, 18:53:02 »
Det ser godt ud
Tillykke med det nye grej.

Men forløberen?


PS. Hvor stor er din centrerpatron?
Den ser ikke ret stor ud. Og ligner en fra en Emco unimat3?
Nå bare den virker

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: SR80
« Svar #57 Dato: November 12, 2019, 19:12:10 »
Det ser super godt ud, og et rigtigt fint system stålholderen er opbygget med.


Mon ikke forløberen er For(t)sætteren  :)
Husk altid at skille tingene ad.

mriisj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 19
Sv: SR80
« Svar #58 Dato: November 12, 2019, 19:39:09 »
AARRGGHH det var selvfølgelig forsætteren jeg mente, i må bære over med mig, jeg er jo ny i det her game :)

Centerpatronen er engelsk fremstillet af Burnerd, BP70/50947  model 1460-01005, 4", det står der ihvertfald på den
« Senest Redigeret: November 12, 2019, 19:52:50 af mriisj »
SR80
Proxxon 500

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: SR80
« Svar #59 Dato: November 13, 2019, 06:54:38 »

Tillykke [th] Det er jo en superfin lille klassiker, du har fået dig.

Alt efter hvad du vil lave, kan du jo nok ikke helt undvære forsætteren - ikke ret længe i hvert fald.
Det bliver nok kun sideholdere, du får brug for på den, så for at være fri for at skifte, kan du jo  evt. bare få slebet/fræset lidt af bunden på nogle få af de stål, som skulle bankes i holderne på den fine lille Tripan.

Nå ja  ;) du kunne jo også  gøre som Jens, og bare købe en ekstra grundholder.8) Du kan såmænd lige så godt vænne dig til, at det griber om sig. :D

God fornøjelse med spånerne i hvert fald. [th]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.