Forfatter Emne: Fjerne gammel maling fra fræser  (Læst 11201 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Fjerne gammel maling fra fræser
« Svar #30 Dato: Februar 13, 2019, 19:15:05 »
Det er ikke så længe siden, jeg spurgte om de samme ting. ;) Og man bliver kun klogere ved at spørge.

Iso40 er den konus der er i fræserens spindel, og som skal være (modsvarende) på det værktøj, du sætter i den.

ER11 -16- 30 osv. er betegnelsen for typen af spændetænger og den holder (med ISO40 konus) som du skal bruge til dem.

Det mest brugte til at starte med, er vist et sæt ER30. Evt kun med de mest gængse størrelser i spændetænger.

Du kan også købe spændetænger, som passer direkte i ISO40 uden holder.

Man får ALDRIG værktøj nok.  ;D ;D ;D
« Senest Redigeret: Februar 13, 2019, 19:17:17 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Spsmed

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 106
Sv: Fjerne gammel maling fra fræser
« Svar #31 Dato: Februar 14, 2019, 17:09:14 »
Det er ikke så længe siden, jeg spurgte om de samme ting. ;) Og man bliver kun klogere ved at spørge.

Iso40 er den konus der er i fræserens spindel, og som skal være (modsvarende) på det værktøj, du sætter i den.

ER11 -16- 30 osv. er betegnelsen for typen af spændetænger og den holder (med ISO40 konus) som du skal bruge til dem.

Det mest brugte til at starte med, er vist et sæt ER30. Evt kun med de mest gængse størrelser i spændetænger.

Du kan også købe spændetænger, som passer direkte i ISO40 uden holder.

Man får ALDRIG værktøj nok.  ;D ;D ;D

Ja det er sgu lidt af en jungle alle de betegnelser vedr. Fræse værktøjer..men jeg lærer det nok engang 😁😁😂tak for info 😀