Forfatter Emne: Båndsav  (Læst 12198 gange)

David

  • Gæst
Båndsav
« Dato: Juni 26, 2019, 21:18:47 »
Hej..
Nogen der har erfaring med eller kender optimum 275 eller andre af optimums båndsave? Tænker om de er pængene værd/ om de er lavet i ok kvali, mm....
Jeg søger en god båndsav der heller ikke fylder for vildt og 15000 går jo hurtigt på en brugt 250-300...

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Båndsav
« Svar #1 Dato: Juni 27, 2019, 22:32:46 »
Jeg har en optimum quantom S181 Det er en rigtig god sav. Der står på den at den er tysk, men jeg tvivler for alle gevind er tomme gevind. Den er lavet i østen, men den saver fint og man kan lægge en vinkel på og det er et lige snit, så kan man juster til spænding  så den kan save i tynde rør mm. Så jeg er godt tilfreds

David

  • Gæst
Sv: Båndsav
« Svar #2 Dato: Juni 28, 2019, 03:26:08 »
Tak for fin info. Hans...Dine ord vægter godt...Det var lige sådan info jeg savnede...
Mvh David

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Båndsav
« Svar #3 Dato: Juni 28, 2019, 07:55:25 »

Jeg har en ligesom Hanses. Den er jo ikke helt så stor som det du snakker om, men det er en bundsolid super sav at arbejde med. Ingen slinger i kvaliteten. Jeg skiftede alle styrelejerne, kort efter at jeg købte den, og nu har den kørt som en drøm i 3 år.

Hans lovede mig godt nok engang, at den kunne save en øldåse over. 8) Det kan den nu ikke, men det er nok kun fordi, jeg kun har nænnet at prøve med tomme dåser. ;D ;D



Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Båndsav
« Svar #4 Dato: Juni 28, 2019, 09:45:18 »
Moin, argh nu har det med en savs evne til at skære tyndvæggede rør over godt nok mere med antal tænder pr. Tomme på klingen, end saven at gøre 😎 kender ikke saven, men det lyder nu som om at det er et okay køb.

Mvh

David

  • Gæst
Sv: Båndsav
« Svar #5 Dato: Juni 28, 2019, 17:12:29 »
Tak for gode input, alle mand...
Jeg har lige en mc der skal sælges, og så står der sav på kronerne...
De brugte af forskellige mærker er pænt store, og til mig ville 275'eren vist passe fint...Og det lyder til at i er ok tilfredse med kvaliteten på optimum savene i har, så tænker jeg prøver sådan en optimum s 275 n..
Tak


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Båndsav
« Svar #6 Dato: Juni 29, 2019, 00:07:39 »
Vil du købe den fra ny?

Jeg har kun rigtige gode erfaringer med Pilous.
De er en smule dyrere, Ca 5000 for en model der er lidt større end den du kigger på (uden moms) men kvaliteten er er rigtig god.
De er lavet i Slovakiet, og ejet af Tos som også laver drejebænke osv

Bare lige et sidespring

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Båndsav
« Svar #7 Dato: Juni 29, 2019, 00:43:14 »

Øh - hvaffen mc David  [quest]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

David

  • Gæst
Sv: Båndsav
« Svar #8 Dato: Juni 29, 2019, 10:05:09 »
Den mc jeg lige tænkte jeg skulle have solgt er en trial mc, Gas gas 280, det er sådan en ballance og terræn mc ting..
Har dog oss HD til salg, men nu ikke lige den jeg tænkte på...


 

David

  • Gæst
Sv: Båndsav
« Svar #9 Dato: Juni 29, 2019, 10:10:20 »
Og ang. Pilous, så har jeg skam kigget..Der er en 290/300 til salg til 15000 lige nu, men den vist for stor...
Og KJV har en ny Pilous 250 til 19900 / ca 25000...Det bare lige 10000 mere end en Optimum der koster 15000 med moms...
Tak for info.  [th]

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Båndsav
« Svar #10 Dato: Juni 29, 2019, 10:34:07 »

Arrh - mine knogler er vist vokset fra trial. ;D ;D ;D

Min egen HD er vist gået i "arveforskud" til knægtene.;D Det er godt nok, de er vokset op med den, og så bliver der måske kørt lidt på den.

Jeg savner noget gammelt, sjovt, ikke for stort, og lidt mere passende til en "gammel mand" end en vildt shoppet Harley.
Sådan en "til bageren efter rundstykker søndag morgen" maskine.  ;D
Nogen der har en gammel Royal Enfield, som står ganske forfærdeligt i vejen [quest] ;)

Hvis du er interesseret i en brugt Optimum 250, tror jeg faktisk, at jeg kender en, som er rimeligt til salg - men den står jo på Mors. ???
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

David

  • Gæst
Sv: Båndsav
« Svar #11 Dato: Juni 29, 2019, 11:15:14 »
Ha ha, ja, jeg er oss nået dertil hvor HD'en bliver brugt for lidt...Savner faktisk oss en lille englænder som dig..
Og ang. optimum 250, så der jo noooget langt fra odense til mors...Tænker jeg måske kan finde noget lidt tættere på, men har den / dig, i "baghovedet"...tak...

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Båndsav
« Svar #12 Dato: Juni 29, 2019, 20:38:41 »
Hvaffor en HD er det du har til salg.... [quest]

David

  • Gæst
Sv: Båndsav
« Svar #13 Dato: Juni 29, 2019, 21:10:25 »
Det er en FL1200 fra 1954

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Båndsav
« Svar #14 Dato: Juni 29, 2019, 22:18:16 »
Nå da da  da....Hvilket stel .. [quest] Hvilken motor  [quest] Tromle i begge ender.. [quest]..