Forfatter Emne: Pedersen VPV1 trækstang  (Læst 3932 gange)

alex simonsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Pedersen VPV1 trækstang
« Dato: December 25, 2020, 22:41:03 »
Hej

Er der nogle der ved hvordan man får afmonteret trækstangen? Har snart skilt hele det borende hoved af.
Men kan stadig ikke få den op, har fundet et par umbracho skruer der kan tilgåes gennem et hul i spindelen. Men de ser heller ikke ud til at give gevinst.


på forhånd tak

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Pedersen VPV1 trækstang
« Svar #1 Dato: December 26, 2020, 12:39:39 »
Ja du må først fjerne skruger og bolte som findes, og så er resten nok presset eller passet sammen. Er der ikke nogen som har en tegning eller måske den findes på nettet

alex simonsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Sv: Pedersen VPV1 trækstang
« Svar #2 Dato: December 26, 2020, 14:28:54 »
Hej og tak for svar.

At afmontere alle bolte virker en smule drastisk. jeg ville jo gerne have min fræser tilbage igen :)

Trækstangen er jo "løs" dvs. man kan rykke den er par mm op og ned. For mig og se kan det kun betyde den holdes af en skrue, der passer i en rende på den.

Men hvor den er kan jeg ikke greje. Der er flere steder huller ind gennem spindel næsen, ind til den eneste del(den der roterer)
Men de umbracho skruer jeg kan komme til, er vist til at låse lejer med. Det giver ingenting på trækstangen. heller ikke selv om man husker at der er 2 skruer sat "i røven" af hinanden

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Pedersen VPV1 trækstang
« Svar #3 Dato: December 27, 2020, 08:12:00 »
Kunne du måske tage et par billeder?

Det er antræks bolten du mener, ikke?

Den kan ikke være lavet så den skal den anden vej ud? Men blot har en krave eller andet der skal pilles af, i toppen?

Normalt er de jo lige til at trække op på Pedersen

Mvh

alex simonsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Sv: Pedersen VPV1 trækstang
« Svar #4 Dato: December 27, 2020, 19:51:31 »
Hej igen

tak for svar.
Løsningen var meget ligetil. De 2 flader der er i toppen af spindel. De er der af en grund :)
Nemlig så man kan løsne den møtrik der holder træk bolten :)

Af med den og derefter kunne jeg så undersøge hvorfor min ny indkøbte klembøsning holder ikke passede. Sætter jeg konussen op uden trækbolten, så passer den helt fint. Løsningen bliver nok at file de 2 yderste gevind af træk bolten. Da det er det der forhindrer den i at sidde fast.

Men i samme ombæring fik jeg løsnet dybdestoppet, presset nyt fedt i lejer. og gjort lidt rent.