Forfatter Emne: Topstykke  (Læst 6513 gange)

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Topstykke
« Svar #15 Dato: Marts 06, 2020, 21:15:54 »
Alle de problemer undgik jeg heldigvis, for jeg måtte bestemt ikke køre ulovligt på mine knallerter
Og med en far der er knallert entusiast og mekaniker, så gik den ikke at pille/lyve om den

Men alligevel er der skruet mange timer på div. Knallerter
I januar blev jeg helt færdig med restaureringen af en Puch VZ50. Den havde dog også stået adskilt i 18 år. Så bedre sent end aldrig

der er nu alligevel lidt ved de gamle knallerter. 

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Topstykke
« Svar #16 Dato: Marts 07, 2020, 04:49:01 »
Ja fedt med meget gamle mænd, som kan huske meget langt tilbage..... :) :) [th]

PUCH kunne faktisk køre 100 km/t....PUCH står jo for:   Plumpen Ud Ca Hundrede.... 8)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Topstykke
« Svar #17 Dato: Marts 07, 2020, 13:51:55 »
Ja fedt med meget gamle mænd, som kan huske meget langt tilbage..... :) :) [th]

PUCH kunne faktisk køre 100 km/t....PUCH står jo for:   Plumpen Ud Ca Hundrede.... 8)

Villy Det hedder meget ERFARNE mænd. ;D 8)

Der var nu også Puch i 70 - 72, og det der CA i din beskrivelse, skal tages MEGET bogstaveligt. De var pi**e irriterende, fordi de aldrig kunne finde ud af at trække ind, så man kunne komme forbi. 8).
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Topstykke
« Svar #18 Dato: Marts 07, 2020, 21:45:53 »
Yep Tommy det hedder nemli erfarne mænd....Var selv puch fan i starten, men skiftede til Yamaha da  de havde 3 skyllekanaler og membran, hvilket muliggjorde 2 karb....Tunsættet hed vist nok 14,5 hk, men kom aldrig til at køre 100%.....

Idag har jeg et lidt anstrengt forhold til japs bikes men må dog erkende at jeg har monteret en mikuni på min HD da jeg er helt vild med flat side karb i stedet for den orginal monteret SS butterfly som er noget skrammel.... 8)



Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Topstykke
« Svar #19 Dato: Marts 08, 2020, 14:13:08 »
Nostalgi
er en sammensætning af det græske nostos (hjemrejse) og algos (smerte). Det bruges om at længes efter noget tabt, forsvundet eller bare gamle dage.
Og gamle mænd :D
I afsætningsverden bliver metaforen brugt til at beskrive det ældre segment som består af folk i alderen 60+. Stigende velstand gør at de ældre har stigende disponible formuer (mange befinder sig på Maslows pyramide-top), større uddannelse og bedre helbred (og formentlig stærk selvrealiserings-fokusering). De ældres mærkepræferencer og forbrugsvaner er større; formentlig ofte væsentlig større end hos mange i de yngre aldersgrupper. ;)
Det eneste gode ved at blive senil er, at man møder nye mennesker hver dag.
En historie fra det virkelig liv. Vi skriver 1968, vi var en grube unge som hængte ud på torvet om vinteren og på stranden om sommeren, med vores knallert. Jeg havde selv en 3 gears SCO uden plumpe naturligvis, den kunne kører 45 og på en god dag 50. Ikke helt nok til at følge med, men vi vente på hinanden. Vi røg ikke has og var aldrig fulde, Det havde vi ikke råd til med en lærlinge løn, vi fulgte pigerne helt hjem i pæn stand. Jeg har stadig min her efter 42 år, så har jeg fået lidt patina, siger min kone, man kan ikke sige at man løber af pladsen i utide. (Det gør de unge i dag)
Det lokale politi havde vi ingen problemer med, de havde selv børn som gik i skole og læreplads og kørte på knallert, muligvis ulovlig, konen arbejde i brugsen. Så de skulle nok lade os være i fred. Lige ude og vise flaget hvis nogen havde klaget, men ellers skete der ikke noget. Det var straks været når der kom fremmed til byen. Et par motorcykelbetjente. Det gik som en steppebrand gennem byen om at holde sig inde, men nogen gik i fælden og måtte trække hjem men en bøde.
Noget år for inden havde vi fået en ny ringvej, syd om Grenaa som aflastning af den stigende trafik fra Hundestedfærgen. Vejen gik i gennem et skovklædt område. Ind i skoven var der spasser stier, cykelstier og områder til hundeluftning. De stier kendte vi godt for vi havde været på den så mange gange.
En regnvåd lørdag formiddag kom 3 unge på deres knallert kørende inde på cykelstien. (Jeg var ikke med desværre)
En motorcykelbetjent gjorde tegn til at de skulle stoppe, men nej. De kørte ind på en af de omtalte stisystem. 50 til 100 meter inde var der et stort træ, og stien drejede skarp til venstre. Og motorcyklen bag efter. På en regnvåd cykelsti og BMW uden bremserevne. Han banket godt og grundig ind i omtalte træ, og de unge slap væk. Det var en stor dag i byen, så kunne de lære det.
En avis nutids i Grenaa folketidende et par dage sener. Stod der følgende. Motorcykelbetjent havde været ude for en solo ulykke, og var bragt til sygehus til opserversion for snitsår og hjernerystelser. Og ikke mere.
Nej de skulle nok holde sig fra at sige, der var en opgave vi ikke magte, og står nu selv med regning
Et par år senere hed det kørekort, bil eller villa, Volvo og  vovhund. Knallert eventyret var endelig slut for denne gang! 8)

 






Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Topstykke
« Svar #20 Dato: Marts 08, 2020, 15:41:16 »

Ja der var lidt bedre plads til at have sjovt. ;)
Men du har da taget knallert eventyret op igen i en "moden og erfaren" alder Hans.  [th]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Topstykke
« Svar #21 Dato: Marts 08, 2020, 16:26:07 »
Ja Tommy. har 5 stk. og nu er de lovlig