Forfatter Emne: Mit mini værksted  (Læst 26632 gange)

krudt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 147
Mit mini værksted
« Dato: Marts 10, 2012, 16:26:41 »
Jeg har manglet en 12 mm bolt med et M8 hul og en fingerskrue. til montering ved udluftningen i min båd.
Jeg måtte have en drejebænk, men 400 kr for et knurling tool det ville jeg ikke betale. Så jeg måtte anskaffe en vertical slæde så jeg kunne fræse+ lidt værktøj. For at lave det lidt digital udlæsning på x y og z aksen. Jeg fik lavet min knurling tool til prisen på 4 låseringe, det var dat billigt. Og nu er den nye udluftning klar til at montere i båden efter et år.
Jeg ved ikke hvordan i har det med konen. Men min spørger konstant " hvad står du nu og mangler til værkstedet". Jeg vedhæfter et par billeder.
« Senest Redigeret: Marts 10, 2012, 16:28:37 af krudt »
Jørgen Neess

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Mit mini værksted
« Svar #1 Dato: Marts 10, 2012, 18:01:33 »
Fine billeder fra værkstedet, min kone har heller ikke den store, forståelse for behovet for køb, af nyt værktøj. ;D
Husk altid at skille tingene ad.

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Mit mini værksted
« Svar #2 Dato: Marts 10, 2012, 21:05:08 »
Fint værksted du har.
Ang. konen, så sammenligner jeg gerne mit værktøjsbuget  med hennes damefrisør - tøj - sko - makeup buget, og så plejer der ikke at være så mange protester :)
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Mit mini værksted
« Svar #3 Dato: Marts 11, 2012, 07:44:47 »
Næste gang hun spørger dig om hvad du mangler, så prøv at svare 'et større værksted'   ;)


Men fint lille rum/værested du har dig, og herligt at du nyder at have kreeret lidt udstyr selv, som fungerer efter hensigten. Det er ikke så meget størrelsen og udstyret, som det er den personlighed der er lagt i stedet og at man kan se at der er liv. Jeg kender steder hvor det er klinisk rent (faktisk så meget så hospitalsansatte burde komme på hygiejnekursus der) Meget af værktøjet er nyt og indpakket, og stedet mangler liv set i min optik.

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Mit mini værksted
« Svar #4 Dato: Marts 11, 2012, 09:53:18 »
 ;D ;D ;D Vi må ha indført "kone priser", var modelflyver og der var en klar aftale om at man ikke nævnte den fulde købs pris over for konerne typisk 50% lavere, dem der glemte dette var ikke særlig populære.
Og ja der skal ligge lidt spåner udover hele værkstedet ellers kan man ikke se der bliver lavet noget, skal altså ha lavet afskærmning til min MAHO 300P den laver et værre svineri. Er der forøvrigt nogen som er interesseret i en MAHO 300P nu er den jo repareret, har fået et meget bedre tilbud som bare lige skal repareres og jeg syntes egentlig det er vældig underholdende at reparere når bare det er mest elektrisk.
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Mit mini værksted
« Svar #5 Dato: Marts 11, 2012, 11:23:28 »
Jeg vil gerne købe din Maho uden planet til den pris du oprindeligt gav  :D

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Mit mini værksted
« Svar #6 Dato: Marts 11, 2012, 17:22:56 »
Ja det vil jeg også gerne
Jeg vil gerne købe din Maho uden planet til den pris du oprindeligt gav  :D
Ja det vil jeg også gerne, ;D ;D der er brugt en del penge på glas skalaer lejer relæer mm og det har været et dyrt bekendtskab, en ombyttet glasskala koster 7000,- men her satte min nærighed altså ind så jeg fandt en kort glasskala og flyttede slæden over i min 42cm men måtte alligevel slippe 2500,- og så en gang nye læber kostede også en krig, men hatten af når de så fungerer så kører de bare, men der sidder altså 3  :-\
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Mit mini værksted
« Svar #7 Dato: Marts 11, 2012, 18:46:46 »
Hvis det er Heidenhain linialer, så er jeg indehaver af tre stk siden igår  :P

m_kilde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 55
Sv: Mit mini værksted
« Svar #8 Dato: Marts 19, 2012, 20:46:02 »
Hej Alle

Jeg har det sådan med min frue, og en del andre menesker iøvrigt, at efter i 6 mdr. til 1 år, at have arbejdet med at bygge f.eks.  en miniature dampmaskine som køre jævnt og dejligt med et pust i tilgangsrøret, at blive mødt med et "Jo! men hvad skal det bruges til..."  og et sådan spørgsmål er dæleme godt nok op af bakke, jeg ved ikke om I andre kan genkende en sådan situation.

Mogens
Mogens Kilde

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Mit mini værksted
« Svar #9 Dato: Marts 19, 2012, 20:52:02 »
blive mødt med et "Jo! men hvad skal det bruges til..."  og et sådan spørgsmål er dæleme godt nok op af bakke, jeg ved ikke om I andre kan genkende en sådan situation.
Jeg har den grundholdning til parforhold at de skal bygge på gensidig respekt, og havde min kone kommet med sådan en bemærkning, ja så havde hun fået kufferten i nakken på vej ud af døren.

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Mit mini værksted
« Svar #10 Dato: Marts 19, 2012, 22:29:01 »
blive mødt med et "Jo! men hvad skal det bruges til..."  og et sådan spørgsmål er dæleme godt nok op af bakke, jeg ved ikke om I andre kan genkende en sådan situation.
Jeg har den grundholdning til parforhold at de skal bygge på gensidig respekt, og havde min kone kommet med sådan en bemærkning, ja så havde hun fået kufferten i nakken på vej ud af døren.

Helt enig...

OG hvis min kone nogen sinde skulle læse dette, så er min profil lige blevet hacket  ::)

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Mit mini værksted
« Svar #11 Dato: Marts 20, 2012, 08:57:23 »
Ja, kone er hun godt nok ikke (endnu) men min kæreste mener at jeg har brug for et større væksted...  ;D
Når du nu så godt kan lide at gå og rode, og lave bilerne og alt det andet, så skal du da også ha ordentlige forhold, siger hun!

Ja, jeg ved godt at hun er værd at holde på!

Hun er i action her på denne tråd: http://www.practicalmachinist.com/vb/member-shop-photos/do-i-have-coolest-girlfriend-what-241480/

Mvh
Søren
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Mit mini værksted
« Svar #12 Dato: Marts 20, 2012, 18:02:18 »
Ja, kone er hun godt nok ikke (endnu)
Så gør det ikke. Jeg har både truck og kone, og den slags kan ikke kombineres.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Mit mini værksted
« Svar #13 Dato: April 26, 2015, 20:06:54 »
Ja, kone er hun godt nok ikke (endnu)
Så gør det ikke. Jeg har både truck og kone, og den slags kan ikke kombineres.

Enig.
Selv lever jeg efter devisen, forelsk dig ofte, forlov dig sjældent og gift dig Aldrig!  ;)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Mit mini værksted
« Svar #14 Dato: April 26, 2015, 21:51:41 »
I ved jo nok at kærlighed gør blind.. Det er kun ægteskabet der kan give dig synet igen...

Gift, det er noget man tager for ikke at blive det :-)